Æblemos m. ingefær


Jeg bruger som bekendt sjældent sødning i min mad. Når jeg gør, er det typisk frugt i form af hindbærkompot eller æblekompot. I øjeblikket er jeg vild med æblekompot med ingefær. Det er super simpelt at lave sin egen og kan bruges til alt muligt. Jeg har fx brugt det i en mayo-dressing, i boller i karry og som topping på grød eller yoghurt. Lækkert, om end i den liberale ende af LCHF!

(ca. 3,5 dl.)

Du skal bruge:
4 øko æbler i tern (renset vægt 400 g)
1 spsk. finthakket ingefær
0,5 dl vand
1 spsk. citronsaft

Fremgangsmåde:
Lad æbletern og ingefær koge op med vand og simre helt mørt (mit stod i 20-30 minutter).



Blend helt glat med en stavblender direkte i gryden og smag til med citronsaft. Opbevar i et skoldet glas på køl.
(Det kan i hvert fald holde sig en uges tid i køleskabet.)